Geoblog.pl    radek    Podróże    Dotknięcie Dziewczęcych Piersi    Neutrino – Wodospady Czegem – Piatigorsk
2007

Neutrino – Wodospady Czegem – Piatigorsk

Rosja
Rosja, Piatigorsk

15 sierpień 2007
Neutrino – Wodospady Czegem – Piatigorsk

Żegnamy Neutrino i udajemy się do Nalczyka. Tam wymieniamy kasę i wcinamy dwukilogramowego kurczaka z rożna. Następnie dogadujemy się z taksówkarzem, który zabierze nas na wycieczkę wzdłuż rzeki Czegem (wodospady, wąwozy) a później odwiezie nas do Piatigorska na dworzec. To wszystko w cenie 1000 rubli.

Po drodze do wodospadów, nasz szofer – Artur, opowiadał nam jakie to tarcze rakietowe są złe oraz że Rosją rządzą Żydzi. Później poznaliśmy historię jego życia, jak to stacjonował z wojskiem radzieckim w NRD, Polsce i Mongolii, a później pracował w kopalni wolframu i molibdenu, która za czasów ZSRR działała 24h/dobę, a po zmianie systemu zupełnie padła.

Droga jest mało ruchliwa. Mijamy ruiny starych PGRów, pomnik Lenina, a na całym odcinku towarzyszą nam żółte rury gazowe. Widoki średnie. Okolica robi się bardziej przyjemna dopiero gdy dojeżdżamy pod pierwszy wodospad. Szybkie fotki i już jedziemy w kolejne miejsce.

Zaczyna się Wąwóz Czegemski. Tereny fantastyczne, droga przebiega pod wydrążonymi skałami. Do tego malownicza rzeka i kolejne wodospady. Robimy całą masę zdjęć. Artur nas ponagla, bo trzeba wracać. Przed nami jeszcze kawał drogi do Piatigorska. W okolicach miejscowości Baksan, Artur pokazuje nam kurhany, które znajdują się na polach tuż przy głównej trasie.
Przed 18.00 jesteśmy na dworcu w Piatigorsku. Wymieniamy kasę u jakiegoś nowobogackiego gościa w czarnej furze i rzutem na taśmę kupujemy bilety na pociąg do Charkowa.

Wydatki:
18$ - bilet do Nalczyka (3 x 150RUR)
18 RUR – trajtek (3 bilety)
80$ - wymiana
170 RUR – kurak z rożna
24 RUR – 3 chleby
75 RUR – winogrona
60 RUR – brzoskwinie
135 RUR – mapy (3 szt.)
1000 RUR – wycieczka taksówkowa
30 RUR – kwas chlebowy (3)
45 RUR – Ice Tea
36 RUR – 2 x woda
16 RUR – 2 x kibel
20$ - wymiana
5250 RUR – bilety do Charkowa (3 x 1685RUR)